Thursday, March 08, 2007

Gracehoper video

Here is my little piece on The Ondt and the Gracehopers tour to Musikcaféen in Århus for this Thursdays video. It's more of a mood piece than a concert video. The sound from the concert is not very good (recorded in my cam), and in no way lives up to the excellent sound there was, but it gives an impression. The sound technician promised to send the recorded sound to the band, and when I get that, I will probably make a video just of the concert.

But until then this is the product of my playing around with iMovie (for the first time). Enjoy.

2 comments:

Unknown said...

Very nice, men man skulle nok ha´ været der, den er lidt lang og en anelse uinteressant. Især koncerten, den er højdepunktet af kedsommelighed, mest fordi de ikke er så underholdende på en scene, og at det er et stilstående kamera der optager musikken og billedet.

Den tekniske del kan man ikke sætte en finger på, kun den ene overvejelse med den "Showtime" lange film. Men ellers virker det rigtigt fedt med billederne der understøttes af vidio. Hvis man var OATG fan ville det sikkert have været det fedeste, men det er jeg ikke! Det er dog stadig en pissegod ide at lave de små slideshows så en fanbase kan følge lidt med par koncert.
Godt arbejde Rasmussen, det er et smukt resultat.

Jeg har også lavet et slideshow til Manchild det ligger på Youtube:

http://youtube.com/watch?v=E2d6zxR-q0g

Christian R said...

Tak for din kritik Thomas.

Jeg er rimelig enig med dig, og din kritikpunkter er yderst velfunderede. Koncerten falder lidt til jorden, jeg kører den måske også lidt for højt op med optakten, det skulle jo nærmest have været en stadiumkoncert for at leve op til den hype jeg ligger for dagen! Nu er jeg hverken kameramand eller klipper, og det ses nok rimelig tydeligt. Jeg tror jeg holder mig til stillfotos fremover! Jeg skulle nok have bevæget mig lidt, men stemningen var ligesom bare ikke til at der farede en kameramand frem og tilbage foran scenen.

Men det er nu fantastisk at en amatør som mig hæderligt kan klippe en film sammen, vha. ekstremt brugervenlige programmer. Filmen er i sandhed blevet demokratiseret.

Jeg vil give Manchild videoen et kig ved lejlighed, men jeg ved jo at du er mand for et underholdende slideshow - efter at have set langrendsvideo :-)